Intressant

Idag var det genrep inför Talang LKPG. Det gick helt ok men hade kunnat gå bättre. I alla fall, efter repet upptäcker jag att min mobil har lagt av, så jag kan inte ringa och be pappa hämta mig. Så jag har flera alternativ: 1. Låna mobil, 2. Gå hem till mamma istället, 3. Gå på bussen och låtsas att jag inte har en aning om att skolkortet inte funkar efter klockan sju, och 4. Gå till en telefonkiosk. Jag bestämde mig för telefonkiosk. Har liksom alltid velat prova en sån. Den första jag gick till, på Trädgårdstorget, funkade inte så jag gick vidare till S:t Larskyrkan. Där gick det bättre. Jag ringde till pappa med "mottagaren betalar"-alternativet. Allt verkade gå bra, men sen sa mekaniska rösten i luren: "Mottagaren svarar inte". Nehe. Sen inser jag att med "mottagaren betalar"-alternativet kan man bara ringa till fasta Telia-abbonemang. Och pappa har inte Telia. Så jag provar med mitt bankkort, men det funkar inte. Säkert för att det är ungdomskort. Då ringer jag till mamma istället, och FATTA VAD COOLT det var när hon svarade och allt funkade!!! Jag bad henne ringa pappa och be honom hämta mig vid kyrkan, och sen ringa upp mig genom telefonkiosken. Och då gjorde hon det och FATTA VAD COOLT det var när telefonkiosken började ringa!!! Sen gick jag till Hemköp och köpte chips innan pappa kom. Haha, jäklar vad jag blandar presens och imperfekt men ni får förlåta mig för jag är trött! Alltså jagtrorjagsvimmarjagorkarintehållaögonenöppnajagvillbarasova-trött.
För övrigt har jag fastnat med långfingret i en ring (men kom loss) och äntligen lyckats hålla i min hamster Ulf. Han rymde ur sin bur och jag fångade honom! (Ulf har förresten skaffat Facebook.) JÄKLAR vad skönt det ska bli att sova nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0