Lördagskväll

Igår var jag och fikade på Café Berget med två av mina bästa vänner. Vi satt i ett rum tillsammans med fyra andra som verkade vara två par, alltså ihop. Sen kom det in några andra som pratade engelska, fast en av dem kunde visst svenska visade det sig sen. I alla fall, jag och mina kompisar skrattade rätt mycket och till slut gick de där som pratade engelska. Efter ett tag kom en servitris upp: "Vi har fått lite klagomål på att det hånglas lite för mycket här" sa hon och tittade på de där som verkade vara ihop. Sen sa hon något i stil med "Och så var det visst lite för störigt också, så de som var här kunde inte riktigt njuta av cafévistelsen", och så gick hon.
Jag tyckte att det var lite dumt att de där som gick inte hade sagt till oss, för då hade ju vi lugnat ner oss och de andra hade säkert slutat hångla. Då hade ju allt blivit bra.

Sen gick vi i alla fall till H&M och jag köpte lösnaglar. De andra skulle på disco, men jag skulle hem och käka pizza med mamma och pappa.

I skolan sa en annan bästis att jag typ var Bambi, haha, så jag känner mig fortfarande lite Bambi-aktig. Sen hittade jag en tröja med Bambi bland alla kläder i garderoben, det var väl kul!

Imorgon är det Alla hjärtans dag. Dumt att det är gelatin i geléhjärtan. Men det finns väl annat Alla hjärtans dag-godis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0