Back from Sand

Igår kom jag hem från klassresan. Det var verkligen en trevlig upplevelse, med bad och femkamp och allt möjligt. Lite sorgligt också, för efter sommaren kommer några att sluta. Allting kommer att bli annorlunda, som jag skrev i mitt förra inlägg. Men jag tror uppriktigt sagt att det kommer att bli bra sen också.
I alla fall, jag kom hem från klassresan runt 11 (på förmiddan) och var hemma hos mamma ett tag. Sen skulle vi gå och shoppa. Vid övergångsstället strax utanför vårt hus höll det på att slå över till rött, så jag frågade mamma om vi skulle springa och hon sa ja, visst. Så jag sprang och nu skojar jag inte, det höll på att bli det sista jag någonsin gjorde. Just då kom nämligen en cyklist i full fart och givetvis sprang jag rakt in i honom och snubblade över cykeln ut på gatan. Som tur var gick det bra för cyklisten (såg det ut som i alla fall). För mig också, jag återfick balansen och bilarna hade fortfarande rött. Tror jag, annars hade jag en jäkla tur. Fast det hade jag ju ändå.
Cyklisten cyklade vidare och när det blev grönt igen kom mamma över till mig. Vi kom överrens om att det nog inte är så smart att springa som en galning när man ser att det blinkar grönt, haha :)
Sen köpte vi en blommig klänning med smock upptill, en vit och en blommig volangtröja från Kappahl. Jättefint alltihop, och det var sånt där erbjudande, köp 3 betala för 2. På Deichmann Sko köpte vi ett par jättesöta skor med kilklack för bara 69 kr. Jag köpte dessutom ett fint diadem på JC för bara 12 spänn!
När jag och pappa sen åkte hem gick jag och la mig redan mellan 5 och 6. Jag sov fram till ungefär 21.30, då pappa väckte mig för att jag skulle gå och göra mig i ordning. Det orkade jag inte, jag slängde bara av mig kläderna och somnade igen. I morse gick jag upp strax innan 10. Jag sov alltså i 15-16 timmar! Vet inte om jag har gjort det någon gång tidigare, utom när jag var bebis.
Sen var det dags för repning i Pingstkyrkan, 3 av bandets 5 medlemmar dök inte upp. Trist, men det gick att repa ändå. Om en vecka ska vi ha vår första spelning. Det ska bli roligt. Och lite läskigt!!!
Nu måste jag duscha och sova. Det är ju Försommarsång imorrn. See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0