Random

Vi hade nutidskryss på SO:n igår. En av frågorna var vilken flod som det där ungerska giftslammet spridit sig i. Alternativen var 1. Volga, X. Rhen och 2. Donau. Jag svarade 1. Volga och det var ju fel. Donau var rätt. Men jag var helt övertygad om att jag hade svarat Donau, trodde det var alt. 1, så jag blev lite sur eftersom jag trodde att jag begått ett sånt där sjukt irriterande slarvfel.
Så imorse så insåg jag, halft i sömnen, att jag hade svarat Volga medvetet! Inget slarvfel! Jag trodde att det var Volga, men sen så blandade jag ihop namnen och trodde att jag trodde att det var Donau. Jag föredrar faktiskt kunskapsfel framför slarvfel. (Och dessutom fick jag ändå 10/12 rätt.)
Okej, det där var rörigt förklarat, hehe...
Idag kom två kvinnliga brandmän till skolan och lärde oss om, hm, bränder och sånt. Då plötsligt kom det in två Halloween-personer i aulan och typ skrämdes! Hahahaha vi blev helt paffa, Christina och jag.
Imorgon kommer jag att gå till pianot för sista gången NÅGONSIN. Man kan väl säga såhär: Jagvillinteslutajagvillinteslutajagvillinteslutajagvillintesluta... Men jag hinner inte. Och Aktiv Ungdom är för dyrt!!! Så jag har praktiskt taget inget val.
Franskprov också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0