Harry Potter


Bild: Google
Idag har alltså Harry Potter and the Deathly Hallows part 2 filmpremiär. Det känns bara så sorgligt. Att det är slut nu, att det inte kommer något mer än det här. Men jag har sagt det förut och jag säger det igen: Så länge det finns Harry Potter-fans kommer fandomen att leva kvar.
Men det känns... ödesdigert i alla fall. Jag har älskat HP i halva mitt liv och hela tiden har det kommit nya böcker, nya filmer, nytt... allting. Och nu är det slut.
Det var likadant när sista boken kom ut. Egentligen var det värre. För även om man visste att filmerna skulle fortsätta att komma, så var ju historien slut. Även om det nu har kommit en ny film så vet man ju vad som kommer hända (om man har läst böckerna förstås).
Får återkomma när jag sett filmen, tänkte impulsboka idag men tänker nog vänta så jag kan gå tillsammans med några andra och få lite bättre platser. (Fanns noll platser kvar på "vanliga" filmen, ett fåtal på 3D-versionen.)
För övrigt tror jag att det var Godric Gryffindor's födelsedag igår, men är inte helt 100. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0