DeHo och franska

Ser ut som att jag tuggar tuggummi...
Desperate Housewives är igång igen! Har längtat hela vintern... Undrar vad Paul Young hittar på nu när han vet att Felicia Tilman är hans svärmor... Ska bli sjukt spännande att se! OSV OSV OSV *massa DeHo-snack*

Idag fick vi tillbaka våra franskprov och jag hade 66/66 rätt! Snacka om att jag blev glad när jag såg det :) (Failade lite dock: Skrev "C'est beau" istället för "Il fait beau" men mamma hade hört en fransman på TV säga så en gång så man fick rätt för det.) Det enda som är lite jobbigt är att många tror att det går bra för mig i språk bara för att jag har min mamma, men det har verkligen inget med det att göra! Jag menar, det här provet var delvis oförberett till och med. Det är klart att jag kan fråga mamma om hjälp med läxor och så, men det kan väl alla som har föräldrar som kan engelska och franska? Jag ÄLSKAR språk, och vem vet, det kanske är ärftligt, men som sagt: Jag har egentligen inga fördelar av att ha mamma som lärare (förutom att jag kan fråga vad vi har i läxa om jag har glömt...)!
Mallorca: 6 dagar kvar (pepp!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0