Språkmissbrukare

Snackade om det på videobloggen. Som sagt, jag är rädd att jag håller på att bli det! Jag älskar språk, har alltid gjort det, och jag vill lära mig varenda språk i hela världen. Men alltså jag vill ju bli BRA också och då måste jag begränsa mig! I lågstadiet nördade jag Japan, och fram till sexan tror jag ville jag lära mig japanska, men nu är jag inte lika sugen på det längre. I fyran ville jag lära mig italienska och genom hela mellanstadiet latin. Nu vill jag lära mig ryska, portugisiska, spanska och tyska. Men sen tänker jag att som läkare har man säkert nytta av latin... och kanske grekiska. Vill så gärna kunna ett annat alfabet! Men jag vill ha nytta av språken också. Ryska och portugisiska vill jag mest kunna för att det låter fint, och kulturerna verkar häftiga, men jag åker verkligen inte utomlands mycket. Nej, jag tror att jag ska satsa på spanska, åtminstone till en början. Jag tycker att det också är jättefint. Och det har jag nytta av. Det känns som om jag alltid har velat lära mig spanska bara det att jag inte har insett det förrän nu, haha! Så det är jag väldigt pepp på. Men sen vill jag inte bestämma något till 100 % för om det inte blir som jag har tänkt mig så blir jag så himla besviken.
Sen kan jag ju svenska, engelska och lite franska redan så det är ju ingen brist på språk precis!

Kommentarer
Postat av: joanna- Att leva med Aspergers syndrom!



Tänkte bara tipsa om att du nu har chansen att bli dagensblogg:)

Klicka här för att anmäla dig:

http://domkallarmighannes.blogspot.com/2011/03/dagens-blogg_05.html

2011-03-06 @ 19:57:12
URL: http://domkallarmighannes.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0