Försommarsång och första myggbettet

Usch har fått ett myggbett på foten! Årets första... Men betydligt viktigare: Försommarsång är över för i år. Sorgligt. Rätt bra i år, rent sång- och dansmässigt, men temat har varit bättre tidigare tycker jag. Om man inte hade vetat det innan så hade man aldrig kunnat gissa att "Tiden" var temat. (Och om vi inte haft konferencierer.) Det som är jobbigt VARENDA ÅR är att första föreställningen brukar gå bäst, men det är den andra som spelas in. Så var det givetvis i år också. Christinas syster tyckte att de borde spela in båda och så väljer de den bästa efteråt. Det var ett jättebra förslag tycker jag. Så borde man göra. Men i det stora hela gick det helt okej. Första gick dock bättre, som sagt! Framförallt var det KUL.

Så har jag fått mina glasögon med. De är väldigt snygga, våga inte påstå nåt annat! Hehe. Och så har vi varit på Ming Palace med kammarkören (eller vokalensemblen som de har döpt om oss till nu). Imorgon ska vi till Omberg. Tror eventuellt att jag missar näst sista flöjtlektionen NÅGONSIN med min lärare! Inte bra... Men det får lösa sig ï alla fall. I övermorgon är det Kristi Himmelfärd, så är vi lediga till och med måndag (nationaldagen), och sen är det bara en vecka kvar tills det är sommarlov! Känns helt sjukt. Men ganska bra.

Och juste, stod typ hela konserten och tänkte på vem som åkte ut ur Big Brother. Och som många av er, ni som bryr er, redan vet så var det Sara. Jag blev glad att det inte var Simon, men egentligen ville jag inte att någon av dem skulle åka. Det är ju slut på söndag. Snyft.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0